MJOP

Een Meerjarenonderhoudsplan (MJOP) is voor ons de leidraad om de Vereniging zo goed mogelijk te kunnen beheren.

Dit geldt niet alleen op technisch vlak, maar vooral op financieel vlak.

Als duidelijk is wat er de komende jaren allemaal gedaan zou moeten worden aan het complex/gebouw, kunnen wij de Vereniging adviseren wat de begroting(lees: VvE bijdrage) zou moeten zijn.

Zonder een MJOP kunnen wij geen gedegen, maar vooral geen onderbouwd financieel, advies voorleggen aan de vergadering van de Vereniging.

Een MJOP geeft niet alleen aan wat de verwachte kosten zijn voor een bepaalde periode, maar vooral wat de status is van het complex/gebouw. De meest voorkomende verwachte kosten uit een MJOP zijn (indien van toepassing) : schilderen, gevels, kozijnen, galerijen, liften, drukverhogingsinstallatie, standleidingen etc.

Wij hebben een bouwkundige die een MJOP zou kunnen opstellen of indien er al een MJOP aanwezig is, een MJOP zou kunnen updaten.